Behanie naboso - radikálne sústredenie

Autor: Ján Lopušek | 28.6.2019 o 21:51 | (upravené 29.6.2019 o 0:25) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  747x

Nebudem vás zbytočne spamovať, choďťe si zabehať a uvidíte sami. Ak môžem dať pár dobrých rád, tak ma to poteší.

Nie som žiaden vážny bežec, ale baví ma to. Maratón za 4.11, polka za 1.48. Žiadna sláva. Ako mnohí z vás, tiež mám problémy s bolesťami kolien, kĺbov a najmä celoživotné bolesti chrbtice, konkrétne mierna skolióza, občas ma zasekne v polke pohybu a rozsekne ma len obstrek. Musím však povedať, že žiadne bolesti nemám, pokiaľ mám čas na seba a robím nasledovné tri veci:

- poctivo behám

- pravidelná sauna

- poctivá jóga

Pod poctivým nemyslím len frekvencia, trebárs 3-5 krát do týždňa beh a 2-3krát jóga. Poctivosť je hlavne v mentálnom nastavení a uvoľnení, s akým činnosť vykonávam. 

Behanie naboso je pre mňa pridanou hodnotu najmä v tom radikálne úprimnom prístupe ku svojmu telu. Pri bosej nohe nijak neoklamete terén, stav svojich kĺbov a hlavne - sústredenie. Často pri behu počúvam audioknihy a hudbu, ale pri behu naboso to ani nechceš. Máš čo robiť aby si sa poriadne sústredil(a) na beh a to konkrétne:

- terén - ja sa vyhýbam včelám, ktoré by ma zabili a skalkám, ktoré by som zabil ja.

- bolesť - nielen z terénu, ale z držania tela - chrbát musí byť vystretý a uvoľnený ako pri jógovej pozícii, krk pohodlne zavesený zhora

- krok - súvisí s dvoma predošlými. Ale pri barefoot zásadne skrátiš krok. Len tak tľapkáš po teréne. Ideálne po hline, ale fajn je aj mokrá tráva, pokosená lúka...find your own.

- dych - to už patrí k tomu celému zážitku.

Radikálne sústredenie

Tieto štyri oblasti dokopy ti poskytujú hlboké sústredenie sa na svoje telo. Narozdiel od bežného behu v topánkach a po asfalte, ako behávam 99.100% času, sa pri barefoot behu neporovnateľne uvoľníš. Máš skutočný pocit oddychu, relaxácie, naplnenia a radosti z behania. Nesledujše časy, ani vzdialenosti. Nepotrebuješ to. Zažívaš kvalitu behania.

Dokonalé barefoot mäkké chodníky neexistujú, aj keď už teraz snívam o prvom barefoot okruhu z machu. Good idea slovakia? 

Barefoot topánky, sandále, alebo huaraches  - určite sú praktickejšie, hygienickejšie a bezpečnejšie. Zmiernia bolesť, ale zároveň aj pocit relaxácie. S podrážkou sa nebojíš. A tak pridáš. Ideš agresívnejšie a rýchlejšie.

Naboso je úplne iné to spojenie s prírodou a hlavne, sústredenie je radikálne. 

Určite to raz skúste. Po mäkkom teréne, pomaly, opatrne, uvoľnene a z radosti.
Rozhodne by som nebehal naboso po asfalte a po tvrdej zemi. Ani v barefoot topánkach. To mi príde zbytočné.

A že prečo sa tým zaoberať?

Ak chcete:

a) zažiť novú kvalitu relaxu

b) radikálne znížiť stres

c) osviežiť svoju imunitu

d) stabilizovať chodidlá - vynikajúce výsledky majú mládežnícky tréneri, ktorí deti trénujú kombinovane naboso.

 

ODPORÚČAM LEGENDU, AUTORA KNIHY BORN TO RUN - Christopher McDougall (aj s titulkami)

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Threema je anonymná, ale prokurátori sú presvedčení, že správy sú od Kočnera

Policajti neprelomili šifrovanie, Tóth im odovzdal Kočnerov mobil.

Dobré ráno

Dobré ráno: Horia pľúca našej planéty, čo sa deje v Amazónii?

Ako súvisí politika s požiarmi.


Už ste čítali?