reklama

Behanie naboso - radikálne sústredenie

Nebudem vás zbytočne spamovať, choďťe si zabehať a uvidíte sami. Ak môžem dať pár dobrých rád, tak ma to poteší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nie som žiaden vážny bežec, ale baví ma to. Maratón za 4.11, polka za 1.48. Žiadna sláva. Ako mnohí z vás, tiež mám problémy s bolesťami kolien, kĺbov a najmä celoživotné bolesti chrbtice, konkrétne mierna skolióza, občas ma zasekne v polke pohybu a rozsekne ma len obstrek. Musím však povedať, že žiadne bolesti nemám, pokiaľ mám čas na seba a robím nasledovné tri veci:

- poctivo behám

- pravidelná sauna

- poctivá jóga

Pod poctivým nemyslím len frekvencia, trebárs 3-5 krát do týždňa beh a 2-3krát jóga. Poctivosť je hlavne v mentálnom nastavení a uvoľnení, s akým činnosť vykonávam. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Behanie naboso je pre mňa pridanou hodnotu najmä v tom radikálne úprimnom prístupe ku svojmu telu. Pri bosej nohe nijak neoklamete terén, stav svojich kĺbov a hlavne - sústredenie. Často pri behu počúvam audioknihy a hudbu, ale pri behu naboso to ani nechceš. Máš čo robiť aby si sa poriadne sústredil(a) na beh a to konkrétne:

- terén - ja sa vyhýbam včelám, ktoré by ma zabili a skalkám, ktoré by som zabil ja.

- bolesť - nielen z terénu, ale z držania tela - chrbát musí byť vystretý a uvoľnený ako pri jógovej pozícii, krk pohodlne zavesený zhora

- krok - súvisí s dvoma predošlými. Ale pri barefoot zásadne skrátiš krok. Len tak tľapkáš po teréne. Ideálne po hline, ale fajn je aj mokrá tráva, pokosená lúka...find your own.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- dych - to už patrí k tomu celému zážitku.

Radikálne sústredenie

Tieto štyri oblasti dokopy ti poskytujú hlboké sústredenie sa na svoje telo. Narozdiel od bežného behu v topánkach a po asfalte, ako behávam 99.100% času, sa pri barefoot behu neporovnateľne uvoľníš. Máš skutočný pocit oddychu, relaxácie, naplnenia a radosti z behania. Nesledujše časy, ani vzdialenosti. Nepotrebuješ to. Zažívaš kvalitu behania.

Dokonalé barefoot mäkké chodníky neexistujú, aj keď už teraz snívam o prvom barefoot okruhu z machu. Good idea slovakia? 

Barefoot topánky, sandále, alebo huaraches - určite sú praktickejšie, hygienickejšie a bezpečnejšie. Zmiernia bolesť, ale zároveň aj pocit relaxácie. S podrážkou sa nebojíš. A tak pridáš. Ideš agresívnejšie a rýchlejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naboso je úplne iné to spojenie s prírodou a hlavne, sústredenie je radikálne. 

Určite to raz skúste. Po mäkkom teréne, pomaly, opatrne, uvoľnene a z radosti.
Rozhodne by som nebehal naboso po asfalte a po tvrdej zemi. Ani v barefoot topánkach. To mi príde zbytočné.

A že prečo sa tým zaoberať?

Ak chcete:

a) zažiť novú kvalitu relaxu

b) radikálne znížiť stres

c) osviežiť svoju imunitu

d) stabilizovať chodidlá - vynikajúce výsledky majú mládežnícky tréneri, ktorí deti trénujú kombinovane naboso.

ODPORÚČAM LEGENDU, AUTORA KNIHY BORN TO RUN - Christopher McDougall (aj s titulkami)

Ján Lopušek

Ján Lopušek

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  77x

cestovanie | spoločnosť | startupy | LinkedIn Twitter Facebook Zoznam autorových rubrík:  Homo SapiensAko funguje SlovenskoSociálne sieteInvestovanie, startupyKryptoRevúca

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu